רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שני, 11 בפברואר 2013

מאחורי הדפים - חמי רמיאל


לרגל עליית האתר החדש, פצחנו במדור מיוחד: "מאחורי הדפים" - 
5 שאלות קבועות לכותבי הדפים שלנו, בכדי שנכיר את הקהילה שלנו יותר טוב!

הפעם, אנו שמחים לארח במדור זה את חמי רמיאל –

חמי מתגורר ביפו. בעל תואר ראשון ושני בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, אבל יותר חשוב - בעל 16 דפי לימוד באתר מדרשת. חמי עוסק בפיתוח וריכוז תכניות ב'עלמא' - בית לתרבות עברית בתל אביב וכן מלמד נושאים שונים בספרות חז"ל ויהדות. 'מבחן הרדיקליות הבלתי מתפשרת - שיח, לימוד תורה וויכוח בישיבת הר המור' הינו רק השם של התזה שלו...

ועכשיו לשאלון הקצר שלנו




אני ועולם ההתחדשות היהודית -

גדלתי בקיבוץ דתי, ותמיד מצאתי את עצמי נהנה ללמוד תורה ולומר את דברי התורה בקיבוץ בכל הזדמנות. למדתי במסגרת ישיבת השילוב הקיבוץ הדתי. וגם אחרי שהמשכתי בחיי, הקשר הזה לא נותק, והוא חלק ממי שאני במלוא מובן המילה.

תיקון וגאולה -

אני חושב שבישראל יש שילוב מכריע בין קפיטליזם ניאו-ליברלי קיצוני, מיליטריזם מעוור ותרבות של חברות מהגרים שעדיין נאבקים זו עם זו. מה שמשותף לשלושת הנושאים הללו זה צורך בשינוי מהותי ביחס לאחר ולאחרים, יחס של ריכוך, קבלה והכלה תוך יציאה מבועה ויצירת חיבורים רבים ככל הניתן בין קהילות ואנשים. התהליך הזה יכול להתקיים רק מתוך מרחב ציבורי משוחרר ושוויוני.

ה-חברותא -

חברותא זאת כימיה שקשה להסביר אותה, מתקיימים בה החיבורים הכי מפתיעים והכי בלתי צפויים, אינטימיים ורחבים. לכן כל "דמות" שאבחר תצמצם את האפשרויות ואני רוצה להרחיב אותם.

יצירת מופת ספרותית לאי בודד -

הייתי לוקח איתי את התלמוד, ולא רק בגלל שהוא יצירה קולקטיבית. וגם הייתי שמח להוסיף לו משהו עכשווי ששומר את האלמנט של היצירה המשותפת רבת הרבדים.

מסר עולמי -

הפוך בה והפוך בה דכולה בה לא רק לתורה אלא בכלל, שערי פרשנות לא ננעלים, אלא רק נפתחים שוב ושוב.

עד כאן השאלון. תודה חמי.

ועכשיו קצת לימוד - כנסו אל דפי הלימוד של חמי רמיאל במדרשת וגלו קישורים נפלאים על סעודות חז"ל, שנאה, אשמדאי, חמץ, ועוד ועוד.

ומה דעתכם על תשובותיו של חמי? איך אתם הייתם עונים על השאלון שלנו?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה