רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום חמישי, 14 במרץ 2013

מאחורי הדפים - שלומית נעים-נאור


אנו ממשיכים במדור המיוחד והחדש: "מאחורי הדפים" - 
שאלות קבועות לכותבי הדפים שלנו, בכדי שנכיר את הקהילה שלנו יותר טוב!

הפעם, אנו שמחים לארח במדור זה את שלומית נעים נאור –

שלומית מתגוררת בקטמון עם ניסימי סמנכ"ל 'מליץ' ועם משפחת 'לימוד ירושלים', היא משוררת ומתרגמת, ועובדת ב'מקום' של הסוכנות היהודית. אבל הכי חשוב – בעלת 12 דפי לימוד במדרשת!


ועכשיו לשאלון הקצר שלנו 


אני ועולם ההתחדשות היהודית -

הגעתי לתחום  ההתחדשות היהודית דרך האוניברסיטה העברית. למדתי ספרות עברית והייתי מחויבת ללמוד תלמוד. נשארתי עם טעם של עוד, ורצון עז להכיר את הטקסטים מבפנים, וחיפשתי מקום שבו  הטקסט והלומדים הם עיקר הלימוד, ולא תשובתו של המרצה או הרב. כך הגעתי ל'בית מדרש אלול'. באלול התעצבה התודעה הלימודית והדתית שלי. אלו היו השנים לאחר  רצח רבין, והשיחות העמוקות  גרמו לי להאמין שבעזרת לימוד משותף וקשר אישי ניתן יהיה להתגבר על הפערים שקיימים בתוכנו

תיקון וגאולה -

הגאולה תבוא לכשיניחו לה. עד אז חובתנו ללמוד וללמד. הדבר שבעיני דורש תיקון בחברה הישראלית הוא ההשתבללות. התחושה הכוזבת שאם רק אעטוף את עצמי באנשים שחושבים כמוני בדיוק רק אז תבוא הגאולה.  ניתן לראות דפוס זה מתקיים בחלקים שונים של החברה הישראלית, במרחבים דתיים כאלה ואחרים.  

ה-חברותא -

עם אבא שלי עליו השלום. מלבד הגעגוע קיים גם הרצון ללמוד איתו כאשה בוגרת, עם עולם מלא יותר מזה שהיה לי כשנפטר לפני ארבע עשרה שנים.  


יצירת מופת ספרותית לאי בודד -

כל שירי לאה גולדברג. הייתי שמחה לכתוב כמוהה, ולדעת 12 שפות.  


מסר עולמי -

אמור מעט ועשה הרבה (פרקי אבות). שמחות צריך לעשות כי הצרות באות לבד (דודה שושנה). 


עד כאן השאלון. תודה שלומיתועכשיו קצת לימוד - כנסו אל דפי הלימוד של שלומית נעים נאור במדרשת וגלו קישורים נפלאים על קהילה, ר' נחמן, אינטרנט, מחלוקות, זוגות, בריות משונות ועוד...ומה דעתכם על תשובותיה של שלומית? איך אתם הייתם עונים על השאלון שלנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה