רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שישי, 5 באוגוסט 2011

חודש אב מתחדש עלינו בסימן של התעוררות ציבורית גדולה. כמי שאמונים על חיבור המקורות היהודיים לכאן ועכשיו של החברה הישראלית, בתי המדרש מעמידים במרכז סדר הלימוד שלהם השנה את כל מה שבוער. הארועים פתוחים לציבור הרחב ללא תשלום. מצפון עד דרום ערבי הלימוד מציעים לכם הזדמנות להתחבר.

צפון

בקהילת מוריה של הקהילה המסורתית בחיפה, רחוב חורב 7, תתקיים ביום שני בשעה שמונה לאחר קריאת מגילת איכה הרצאתה של פרופסור ניצה בן דב, על חורבן בית ובניית בית, בעקבות סיפורו של עגנון "הסימן"

ביום שלישי, לאורך היום כולו יתקיימו מעגלי שיח במאהל ברחבת האודיטוריום במרכז הכרמל. צאת הצום יצוין בשעה 21:00 עם ההרצאה "אין לי בית אחר - ללמוד מההסטוריה: על יצירת פערים וחורבן הבית".

מרכז יובלים מובילים את ארועי "הלילה לא לומדים תורה" והשנה בנושא: ערבים זה בזה?!
בקיבוץ ברעם הדיון יחל החל מהשעה 20:00 במוזיאון בר דוד ויקחו בו חלק הח"כ לשעבר אברום בורג וטלי עומר. מנחה: איימי קליין.
בקריית שמונה הדיון יחל בשעה 19:30 בככר צהל, בהשתתפות תא"ל במיל אפי איתם וד"ר צבי צמרת. מנחה: אורי הייטנר.

כחלק מתוכנית חודש אב יקיים בית המדרש זית הרצאה של ד"ר גבי ברקאי בנושא הממצאים החדשים מסינון העפר בחפירות הר הבית. החל מהשעה 21:00 ברחבת בית העם בכפר הרואה.


מרכז

חורבן * גאולה * משכנתא: ביום שני, בערב ט באב יקיימו בתי המדרש עלמא, קולות ובינה בשיתוף עם צו פיוס ובית תפילה ישראלי מתחמי קריאת מגילה ולימוד לט באב לאורך שדרות רוטשילד בתל אביב. החל מהשעה 20:00

ביום שלישי בשעה 21:00 במאהל בשד' נורדאו בתל אביב, יתקיים לימוד "כל ישראל ערבים זה בזה" עם הרב אנני דגני מתמורה יהדות ישראלית

במאהל בכפר סבא יקיימו תמורה יהדות ישראלית קריאת מגילת איכה ולימוד על צדק חברתי בהנחיית הרבה גלית אורן מורן, החל מהשעה 20:00


ירושלים

בבית גשר יתחילו את ארועי הערב בהקרנת הסרט ק"מ מרובע אחד של יורם סבו. סרט תיעודי העוקב במשך שלוש שנים אחר ההתרחשויות בק"מ רבוע אחד בעיר העתיקה. לאחר מכן יתקיימו מעגלי שיח.

במאהל הסוס, ליד המשביר החל מהשעה 18:00 יקיימו מעגל טוב בשיתוף המכללה החברתית כלכלית לימוד בנושא: "על מה חרבה ירושלים?" בהנחיית מנחם בן שלום.

במנהל קהילתי גינות העיר יקיימו קריאת מגילת איכה ולימוד בנושא: "בעקבות ירמיהו - חשבון נפש חברתי עם אנשי מעשה ורוח". הארוע יחל בשעה 20:30 ונציגת תמורה יהדות ישראלית תהיה הרב סיוון מס.


דרום

במרכז יעקב הרצוג יקדישו את ערב ט באב הקרוב לשסע המפלג את החברה הישראלית כבר שש שנים מאז שבוצעה תכנית ההתנתקות וישובי גוש קטיף פונו. הערב יחל בשעה 22:00 בסיור במרכז הזכרון לגוש קטיף ביישוב ניצן ולאחר מכן יתקיימו מעגלי שיח.

בירוחם, במרכז עתיד במדבר, רחוב הסהר 281 בנווה צוף, החל מהשעה 20:30 תתקיים קריאת מגילה ולאחריה קינות ומעגלי שיחה והרצאה של ד"ר שלמה טיקוצ'ינסקי מנהל הקמפוס החרדי במכון לנדר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה