רשת בתי המדרש קישורים מומלצים אודות האתר צור קשר עזרה
bteiMidrash logo


עמוד ראשי > בלוגים

מאגר התכנים אשף דפי הלימוד שולחן העבודה שלי ארון הספרים אודות הרשת פורומים בלוגים

יום שישי, 12 בפברואר 2010

סייג לחכמה שתיקה

הכותרת הראשית בידיעות אחרונות היום: "בכיר בפרקליטות ...: חלק גדול מהשופטים הם חמורים".

קודם כל : סביר להניח שמי שטען את זה - ולא משנה באיזה הקשר - בעצמו שומר על נקיות המחשבה ורוגע באופן כללי בהתבטאויותיו. אני מקווה שהציניות עוברת כאן. איך אמרו חז"ל - בחכמתם כי רבה : הפוסל במומו פוסל ?

ואיפה? איפה שיקול הדעת של העורכים. זוהי ידיעה שראויה לכותרת הראשית !!??

מדובר בצטטה מפי פרקליט, מכובד ככל שיהיה, מרצה ככל שיהיה מוכשר, שבינה לבין מצב עובדתי לא ייתכן שום קשר אמיתי - אתם לא מבינים את ההבדל שבין אמירות "שיפוטיות " בעל פה מעין אלה לבין המילה הכתובה....??

חבר יאמר לי : מה אתה מתיחס לתקשורת בכלל ? אבל זה לא כך . למילה הכתובה יש השפעה אדירה על עיצוב דעת הקהל מאז ומעולם.

כבר זמן רב אני מסתובב עם ההרגשה שהחברה הישראלית נוהגת בדהירתה - אני לא יודע לאן - תוך התעלמות טוטלית מחכמת הדורות כפי שבאה לביטוי בפרקי אבות - ואף בניגוד לחכמה זו.

בתופעת משפטיצזית היתר אנחנו מתעלמים ונוהגים בסתירה למשנה הראשונה שבפרקי אבות : הוו מתונים בדין

ובסיפור הזה - בסתירה מוחלטת - לעצת רבי עקיבא : סייג לחכמה שתיקה (ג/יג). וראו עוד כמה וכמה משניות בפרקי אבות על מעלות השתיקה והזהירות המתחייבת בדיבור (א/יא א/יז)

שבת שלום

ג'ף גודמן

הכותב הוא עו"ד במקצועו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה